Nowe technologie Edukacja Kontakt O nas Dodaj do ulubionych Ustaw tę stronę jako startową

MobiGUARD
ZAKRES FUNKCJONALNY SYSTEMU MobiGUARD w firmie kurierskiej.

 

Głównym celem systemu jest monitorowanie ruchu pojazdów, zarządzanie ich pracą tak by maksymalnie wykorzystać tabor będący w dyspozycji i minimalizować koszty własne. System ponadto dostarcza analityczne i syntetyczne informacje o ruchu pojazdów i czasie pracy. W postaci drukowanych raportów i plików oglądanych na ekranie mikrokomputera. Umożliwia prezentację na mapie rzeczywistego położenia pojazdów. Pozwala wyszukać pojazdy najbliższe wybranemu punktowi na mapie.
System oparty jest na oprogramowaniu MobiGUARD zainstalowanym w Centrum Dyspozytorskim (lub w kilku Centrach Dyspozytorskich) oraz na komputerach pokładowych zainstalowanych na pojazdach.

Opis proponowanych rozwiązań sprzętowych:

Sprzęt zastosowany na pojazdach:

  • komputer pokładowy, wysokiej klasy mikrokomputer zdolny do pracy w ekstremalnych warunkach. Wyposażony w odbiornik GPS z anteną.
  • modem radiowy GSM z anteną ,
  • wyświetlacz LCD 2x20 znaków z klawiaturą z siedmioma klawiszami funkcyjnymi,

Opcjonalnie:

  • wyświetlacz LCD 2x20 znaków z pełną klawiaturą alfanumeryczną,
  • wyświetlacz LCD graficzny Pilot,
  • drukarka znakowa fiskalna

Zakres funkcjonalny oprogramowania użytkowego.
Poniżej przedstawiony przykład systemu może ilustrować zastosowanie systemu MobiGUARD w firmie kurierskiej. System obejmowałby:

  1. Centrum Dyspozytorskie w Terminalu Głównym
  2. monitoring kilku lub kilkunastu regularnych linii przewozowych pomiędzy Terminalami Regionalnymi a Terminalem Głównym,
  3. połączenie z partnerami w Europie i Terminalem Głównym,
  4. optymalizację przewozów w wybranych Centrach Regionalnych.

Terminal Regionalny:

Praca w terminalu regionalnym polegałaby na optymalizacji pracy kurierów w ich obszarze działania, monitorowaniu linii stałej pomiędzy Terminalem Regionalnym a Głównym
Doświadczenia firm kurierskich, w których zastosowano system lokalizacji GPS pokazują, że uzyskano 35% poprawę efektywności. Oznacza to, że mniejsza o 30% liczba pojazdów może wykonać tę samą pracę lub o tyle zwiększa się liczba wykonanych zleceń. Funkcje takie jak:
- automatyczne wyszukanie pojazdu znajdującego się najbliżej zgłoszenia i przydzielenie mu zlecenia,
- przesłanie w porę informacji do terminala centralnego informacji o kierunkach przewożonych do niego przesyłek,
są podstawowymi funkcjami systemu regionalnego.

Kierowcy pojazdów obsługujących region
mogą dokonywać transakcji z klientami, wystawiać im faktury, przyjmować zapłatę kartą kredytową a informacje o każdej operacji automatycznie rejestrowane są w aplikacji Dyspozytorskiej. Komputery pokładowe dla Terminali Regionalnych mogą być wyposażone w terminale z pełną klawiaturą, POS'a i drukarkę fiskalną.

Terminal Główny:

Praca Centrum Dyspozytorskiego w Terminalu Głównym polegałaby na:

  • monitorowaniu stałych połączeń pomiędzy nim a Terminalami Regionalnymi,
  • ustalaniu harmonogramu przeładunków wg analizowanych pozycji pojazdów obsługujących linie stałe,
  • monitorowaniu połączeń zagranicznych.,
  • obsługę swojego regionu.

Korzyści płynące ze stosowania systemu MobiGUARD:
Oprócz wszystkich korzyści jakie standardowo oferuje system automatycznej lokalizacji pojazdów, nasz system zapewnia:

  • zwiększenie efektywności pracy,
  • automatyczne przydzielanie zleceń
  • niższe koszty własne (mniej pojazdów, synchronizacja przeładunków)
  • krótszy czas dojazdu do klienta, mniej pustych przebiegów
  • większa konkurencyjność firmy na rynku

Zobacz też:

Do pobrania: